De moderetail loopt qua webshops en online marketing behoorlijk achter op een aantal andere branches. Dat stelt eigenaar Björn Thomasse van JeansandFashion.com in het januarinummer van EtailTrends.

“Onze leveranciers maakten zich drie jaar geleden helemaal niet druk over webwinkels en ik denk dat een aantal anno 2013 nog steeds niet beseft welke invloed het internet heeft en gaat krijgen”, stelt Thomasse. De stenen winkel staat volgens hem nog vaak te centraal in het denken. Vooral de meeste middenstanders durven het online avontuur niet goed aan, meent hij. “Die vrezen dat ze uit de markt gedrukt worden als de grote resellers actief worden.”

Thomasse denkt dat onafhankelijke jeansshops meer te vrezen hebben van de warenhuizen van nieuwkomers, zoals Asos.com, Zalando en wellicht straks ook Amazon. Dat ook de merkleveranciers tegenwoordig een bedreiging vormen door directe verkoop in flagshipstores ervaart de directeur als ‘een aanval in de rug’ van de merken die hij altijd zelf heeft verkocht in zijn winkels. “Voor zo’n flagshipstore wordt landelijk reclame gemaakt, de aanzuigwerking van zo’n winkel voelen wij zelfs in Valkenswaard. Dat sentiment leeft veel meer in de detailhandel.”

Lees het volledige artikel op Retailnews.nl


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>