PostNL richt zich met een business unit voor retailers op online verkoopactiviteiten van retailers. “Daarbij werken we grof gezegd via drie lijnen: we helpen retailers bij het online gaan, we ontzorgen hen logistiek en we verbeteren sites en daarmee business door orderdata te analyseren”, aldus zegsman Marc Potma.
Lees het volledige artikel op Retailnews.nl

De moderetail loopt qua webshops en online marketing behoorlijk achter op een aantal andere branches. Dat stelt eigenaar Björn Thomasse van JeansandFashion.com in het januarinummer van EtailTrends.

“Onze leveranciers maakten zich drie jaar geleden helemaal niet druk over webwinkels en ik denk dat een aantal anno 2013 nog steeds niet beseft welke invloed het internet heeft en gaat krijgen”, stelt Thomasse. De stenen winkel staat volgens hem nog vaak te centraal in het denken. Vooral de meeste middenstanders durven het online avontuur niet goed aan, meent hij. “Die vrezen dat ze uit de markt gedrukt worden als de grote resellers actief worden.”

Thomasse denkt dat onafhankelijke jeansshops meer te vrezen hebben van de warenhuizen van nieuwkomers, zoals Asos.com, Zalando en wellicht straks ook Amazon. Dat ook de merkleveranciers tegenwoordig een bedreiging vormen door directe verkoop in flagshipstores ervaart de directeur als ‘een aanval in de rug’ van de merken die hij altijd zelf heeft verkocht in zijn winkels. “Voor zo’n flagshipstore wordt landelijk reclame gemaakt, de aanzuigwerking van zo’n winkel voelen wij zelfs in Valkenswaard. Dat sentiment leeft veel meer in de detailhandel.”

Lees het volledige artikel op Retailnews.nl


Consumers spent six times as much time in retailer apps in December compared to a year earlier, showing that shopping and commerce is finally beginning to take off on mobile platforms.

Flurry, the mobile analytics startup, looked at about 1,800 iOS and Android apps from December 2011 to December of last year. They also broke it down into five other categories including Retailer Apps, Price Comparison, Purchase Assistant, Online Marketplace and Daily Deals.

Time spent in apps overall grew by 132 percent year-over-year, so as you can see above, basically every category except for daily deals outpaced growth in the rest of the ecosystem.

Retailer apps like ones directly from Walmart, Target, Macy’s, Victoria’s Secret, Gap and Saks 5th Avenue, grew the most in terms of time spent. Time spent in ‘Price Comparison’ apps like eBay’s RedLaser and Grocery IQ grew by 247 percent year over year. At the same time, “Purchase Assistant” apps like ShopSavvy and ShopAdvisor saw 228 percent more time spent.

Even though Daily Deals apps like Groupon, which have spent millions on user acquisition, have seen their market share fall, they still saw the time spent metric at least double. Groupon has said in the past that one-third of its revenues come from mobile purchases in North America.

Read further on Techcrunch: http://techcrunch.com/2013/01/25/mobile-shopping-apps/